lördag 11 juli 2009

Schweiz

Skulle jag sammanfatta dagen med tre ord skulle det bli:
SO-YA-LATTE!
Tog en SOYA-LATTE på Starbucks och blev lite kär...


SO-YA-LA-TT-EEE

Har efter SOYA-LATTEN gått Zurich-runt. Det är en väldigt mysig här i Zurich, tyckte tydligen Arvid också då han hela dagen vart på topphumör, charmskadat flera stycken! Men jag skulle nog också vara så där glad jämt om jag också fick sova och äta när jag ville, och resten av dagen blev runtputtad i en vagn....

Men iallafall...efter SOYA-LATTEN, så åkte vi även upp till den högsta punkten här i Zurich. En trevlig liten tur med tåg, där vi misstänker att biljetttanten fetblåste oss, våra biljetter kostade lika mycket som vår middag senare på dagen!
Men vad vore väl en semester om man inte blev lite blåst?


Arvid och tveksamma mamman...regnar lite här därav den tveksamma minen...


Och här är Zurich! Säkert!

Då jag i brist på SOYA-LATTE är genomtrött, går att se på detta helt osammanhängande blogginlägget, så blir det extremt sparsmakat med bilder (och intelligens) idag men mer kommer, tro mig, när jag har fått i mig en SOYA-LATTE så kommer nog allt ordna sig...

Ne nu ska jag nog ta och kolla klart på den tyskdubbade The grudge 2. Sen ska jag sova, lääääänge...ända till klockan sju imorrnbitti då Klas har ställt sin klocka så vi kommer iväg tidigt till Milano!

Dagens smarta kommentar:
"Jag som trodde getter var hanfår!"
-sagt av en förvånad Klas på väg till Schweiz.

(och nu kan ni ta en stund för att tänka på vad konversationen handlade om som fick Klas att kläcka denna pärla!)

God natt! Kanske det blir en SOYA-LATTE imorrn!!!

1 kommentar:

  1. åh din dummer varför har du inte sagt att du ska till italien!! Jag är ju på jakt efter någon som ska dit som kan köpa en iphone åt mig!!!

    SvaraRadera