söndag 9 augusti 2009

Jag är nog venröst lagd...

NU! har jag kommit hem från landet där jag i dagarna fem...typ...vilat och vårdat mitt sinne. De har vart underbart, och Arvid har badat. Nu menar jag inte att han badat i rengöringssyfte utan han har badat i sjö. I ungefär trettio sekunder satt han i vattnet sen fick han komma upp igen för de va så kallt. Men han hann prova sin nye fine badring som han fått av farfar. Hans mesige mamma, som skulle badat, backa ur. Nej kände jag och fegade. MES!

Idag fick vi även besök av den största insekt jag sett. Man hade nog, om man vart gammal eller haft grava synfel, kunnat tro det var ett flygplan. Min mamma som är naturälskare och gått en sisådär nittio olika naturkurser skulle naturligtvis fram och kolla. och jag som ändå vill att Arvid ska tycka det där med insekter är trevligt gick också fram.
-Nämen titta så fiiin! Ååh de måste vara nån slags stekel...heeej!
-Mmm..."jättefin"...verkligen! Kolla Arvid va "fin"...
Sen flög han iväg, och han var så stor, så hade han lite problem med att lyfta och höll på att flyga in i mitt huvud. Och runt den tidpunkten var också då jag fick lite panik, slängde mig in genom dörren och lät proffsen sköta stekelbeundrandet.
För att ytterligare beskriva dess monstrositet så an jag ju berätta att den efter sin färd mot mitt huvud krashade in i altanen och då skulle både Tyra-hunden och Maja-hunden fram och kolla/äta på den. Men när dom väl kom fram och så denna jätteflygmyran så backade dom, rynka på nosen och gick.
Men men allt gick väl och han flög sen iväg in i skogen igen.


Så nu sitter jag här i min ensamhet hemma i balltorp. Ska nog gå och lägga mig, man får liksom passa på att sova när Slarv sover. Fick en burk hemmagjord blåbärssylt av världens bästa mamma som jag ska käka med pannkakor imorrn tror jag...mmm nu går jag och lägger mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar