måndag 31 augusti 2009

Stökigt vs. rent vs. MEGArent

Lotta Sjöberg, 35, har startat ett stökuppror på Facebook.
Så låter det i en artikel på Wendela idag.

Jag kan inte annat än att småle...
Hon menar på att vi blir så stressade av alla inredningstidningar och inredningshets
-Hemmet har blivit en statussymbol som vi putsar på. Men för vems skull? säger hon.

Jadu, kan ju bara svara för min del men jag "putsar" på mitt hem för att det just är mitt hem! Jag mår bra av att ha det rent och fint där jag bor, man har i alla tider försökt skapa någon slags ordning och reda i sitt hem, jag är inget undantag.
Nåt som jag blir stressad av är att inte hitta mina nycklar en minut innan bussen går, eller att behöva diska förr att kunna äta. Jag blir megastressad när det är stökigt, det är liksom nåt som gnager i mig...och när det är rent kan jag koppla av, sover som ett lamm.

Sen tror jag inte på att ha det superrent, lite skit i hörnen gör oss gott. Bakterieskräcken gör oss bara sjukare. Bättre att Lille A kan skapa sig ett immunförsvar redan nu än att han får chocken när han sen ska börja på dagis. Och att tvätta med snabbprogrammet och i 40 grader hjälper inte bara tidsmässigt det hjälper även vår allt sjukare jord. Såsom även den kloka Fotbollsfrun anammar!

Löjligt säger jag om hennes facebook-uppror, men kanske också lite nyttigt. Kanske behövs det att man tar det till det extrema för att slita oss ur bakterieskräcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar