tisdag 14 april 2009

Påsk!

I helgen var lilla familjen uppe på landet i Dalsland. Med i Dalsland var även Mormor Gittan, Morbror Tobbe, Morbror Martin, Anna och kuselinerna Josefina och Ebba!
Så nu fick vi äntligen träffa nya lilla människan Ebba. Så mycket hår hade hon! Och de var riktigt hår, inte nåt sånt där mesigt bebishår. Och vilket temprament sen då, inget knölande och knorrande innan utan tvärarg direkt!

Helgen tillbringades iallafall ute 90 % av tiden, åt ute, promenerade och rensade trädgården på träd. En väldigt lyckad helg om jag får säga det själv...längtar upp dit igen!














Arvid och lillkussen Ebba...fanns bara en babysitter så Ebba fick låna syrrans dockvagn.














Arvid ute och myser med pappa.




















Ett styck kopparorm...notera minen, ungefär fem sekunder senare råkar jag "tappa" han ner på bordet. Inga djur kom dock till skada under denna fotostund utan släpptes senare i ett fint litet stenröse.














Promenad på påskafton...fanns ett behov av att motionera efter div. fikastunder och GODIS!














Allvarliga mamman på promenad! Ser ut som en tysk stridspilot....-Jaah, sehr gut!

1 kommentar:

  1. haha! Jassp du råkade tappa ormen ja jojo :P
    När får jag komma upp till erat land då va :P Vill dit snart juh. Får se om jag kan locka med mamma. Din mamma bjöd ju in oss. Nu borde mamma ha en massa ledig tid iaf :P Fast nu skall de ivåg och vandra i Badgastein ja hur det bu stavas men längre fram så. Annar får jag la komma själv. Puss

    SvaraRadera