måndag 21 september 2009

Vaccin.

Jag är så förbannat trött på detta EVIGA tjöt om svininfluensavaccinet. Ett vaccin är inte bara till för att skydda individen utan även samhället. Vaccinerar man sig skyddar man inte bara sig själv utan även dom som omger en.
Jag är övertygad om att svininfluensan inte är ett sådan stort hot igentligen, jag är mycket mer, BETYDLIGT mycket mer rädd för resistenta bakterier, men frågan är om vi är villiga att chansa!?
Att skita i att ens överväga vaccin är inte bara egoistiskt utan även dumt, sätt i stället press på våra sjukhus och tillverkarna av vaccinet, ställ krav, fråga vad som är i vaccinet.
Och sen om det skulle visa sig att vaccinet inte håller måttet så skippa den men för GUDS SKULL, skippa den inte för att du inte "känner" för det, eller för att du läst i tidningarna att det kan vara farligt, eller att du rent av skiter i det. Prata med din läkare, och fråga runt, vad är fördelarna med att vaccinera sig och vad är nackdelarna. Ett vaccin är inte bara till för att skydda individen utan även samhället. Vaccinerar man sig skyddar man inte bara sig själv utan även dom som omger en.
Och spring för helsike inte till sjukhuset för varenda lite förkylning du får och hoppas på att få antibiotika, vissa saker kan faktiskt lösa sig själv. Det är den här antibiotikahetsen som gjort att vi nu står vid ett väldigt obehagligt vägskäl där resistenta bakterier står som ett hot.
Ja de var väl allt tror jag...skönt att få avreagera sig lite. Nu ska jag göra en kopp te till mig själv, och lägga mig i soffan och försöka vila bort min förkylning. Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar