onsdag 11 november 2009

Veterans day.

Idag ar det veterans day har i Amerikat. Har ingen direkt koll pa vad det betyder men verkar stor har iaf. Arvid ligger just nu och nanar i sin vagn. Han har svept omkring har i lagenheten och rivit bort allt papper pa en toapappersrulle, spritt leksaker overallt och krakts lite pa golvet (heltackningsmatta)...sa jag har att gora medan han nanar.

Var haromdagen i Zionsville. En genomsot liten stad/samhalle som tagen ur en disneyfilm. Kakade pa en resturang dar, och nar vi skulle bestalla sa tankte jag va lite crazy sa jag bestallde inte det Klas bestallde utan en egen grej! STORT misstag, man tror jag borde lart mig men ne! Sa sjalvklart angra jag mig och ville ha Klas kak istallet. Och sen efter middan sa kom overraskning nummer tva! Bokstavligt talat! Arvid tog tillfallet i akt och bajsade ner hela sig, tur att det ar en hyrbil...for nu har dom lite Arvidbaj pa baksatet. DE VA KAOS! Baj OVERALLT! KAOS! Men Arvid va iaf nojd, eller ja han va kanske inte sa nojd nar han fick ligga naken i kalla nattluften medan vi bytte bloja men han va valdigt nojd efterat. Sen akte vi hem hela familjen och duschade!
Och sen igar sa letade jag och Slarv upp dunkin donuts och handlade munkar! Jag tror de ar min nya religion! Saaaa himlans goda, synd bara att jag kommer vaga 700 kilo nar vi aker harifran! ....oj oj oj! Pa satt och vis fattar jag varfor alla amerikaner ar sa feta, och ar aven lite impad pa att det ens finns smala manniskor i detta land. Tur att dunkin donuts inte finns i sverige!
Hur det ar och kommer bli har i USA:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar