torsdag 19 februari 2009

BVC, Föräldragrupp och hemkomst...

Idag har Arvid och jag haft fullt upp. Först och främst var vi på BVC besök. Lillkillen väger nu 4190 gram, har 39 cm i huvudomfång och var 54 nästan 55 cm lång. Stor han har blivit!
Fick även AD-droppar, fem droppar om dagen ska han ha nu tills han är två. Så han blir ännu större och starkare...

Sen åkte vi och hälsade på mormor. Fast det sov och åt han sig igenom...

Sen vidare till Krokslätts vårdcentral och återträff med föräldragruppen. De var så kul att träffa alla igen och kolla på alla fina små bebisar, alla hade fått killar utom en!
Vi pratade verkligen om allt möjligt, fick höra hur det gått för alla, om deras förlossningar, om amning, om hur dom tyckte att de var att bli förälder, skrattade mycket och kände igen mycket.
De var verkligen jättemysigt!
Ska se om man inte kan ta och dra ihop alla igen.

Emma som var den BM som hade vår föräldragrupp och som jag även hade lite grann på MVC blev nog lite bebissugen när hon satt där med alla fina små knoddar runtomkring. Det var så kul att få träffa henne igen också. Hon är så mysig och en sån bra BM!
Sen träffade jag och Arrie även den BM som hade hand om mig (oss) under hela graviditeten. "Sprang" in i henne när jag var på Krokslätts vårdcentral, så hon fick se den lille guldklimpen...

Sen kommer även Klas hem idag! Sitter och väntar otåligt på att han ska komma...

Nej jag får ta mig en kopp med te och en oreo medan jag väntar...

1 kommentar:

  1. Ohh Ore du menar inte oreos? De dära assgoda amerikanska svarta kakorna med vit creame inuti? Åhh de är ju sagolika. Puss!

    SvaraRadera