fredag 27 februari 2009

Länge sen sist...

Oj nu var det ett tag sen jag skrev...men dagarna bara går. Snabbt. På tisdag blir prinsen 6 veckor, stora killen.

Vi verkar ha fullt upp hela dagarna, i förrgår kom Elinor på besök, gick på liten promix och fikade, mycket mysigt och välbehövligt.

Dagen efter var vi på Hönö hos morbror Tobbe och kusselinen Allakotta(Alva) som fyllde 6 hela små år. Men Arvid fick inte bara träffa Tobbe och Allakottan utan även morbror Martin, kusinen Josefina och moster Anna, som för tillfället huserar Arvids lillkusin som ska komma i mars månad. Arvid började hela kalaset med att kissa ner sig när mamma bytte blöja, tur är då att man som småbarnsförälder är redo för alla senarion och hade extrakläder nedpackade. Sen skickades han runt som en fredspipa, så att alla fick klämma lite på honom och snosa bebislukt i hans nacke. Det var väldigt väldigt mysigt, gillar familjeträffar...

Idag har jag varit på bäckenröntgen, fick ligga i div. olika obekväma ställningar och var tvungen att ligga helt still. Nu hade man kunnat tro att detta skulle varit nåt man ville få överstökat fort men tyckte faktiskt det var riktigt skönt att ligga där själv. Kändes ioförsig lite konstigt att vara ifrån Arvid såpass länge. Klas hade tydligen haft lite panik ute i väntrummet eftersom Arvid fick nog ganska fort och ville ha käk, men det gick jättebra.
Får svar på mätningarna på måndag, är lite nervös. Var så besviken på att jag, på sätt och vis, blev snuvad på en förlossning, så har ställt in mig på att nästa lilla knodd ska födas normalt. Men skulle det visa sig att jag har för litet bäcken så blir det automatiskt snitt.

Jaja, nu ska jag nog packa ner ett styck bebis i vagn och gå ner till Pepparns. Slut på mjölk och schampoo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar