torsdag 12 mars 2009

Förkylning och en genomsöt liten bebis.

Idag vaknade jag med ett rivjärn i halsen och två korkar i näsan. Är med stor sannolikhet ett resultat av gårdagens experiment med öppen balkongdörr i två timmar. Ska därför vätska upp mig med sjukliga mängder te idag och hoppas det går över...
Arvid vaknade som vanligt med ett leende på sina vackra små läppar och en blöja fylld med div. läckerheter.
Så vi gick upp jag och Arvid och tog ett bad. Ett varm skönt bad...
Nu har den lilla bebismänniskan somnat sött i sin babysitter med mammas medskrålande till musiken som vaggvisa, men han verkar väldigt nöjd med det. Han gillar mammas sjungande, struntar i om det blir fel och skär sig ibland, särskilt nu när jag är förkyld. (Ja jag vet, INTE sjunga när man är förkyld, men kan inte hålla mig.)













Skönt att sova så man hör mammas hjärta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar