tisdag 10 mars 2009

Funderingar en tisdagmorgon.

Sitter och funderar på vad jag skulle vinna på att bättra på hos mig själv.
Och därför försöker jag komma på vad jag har för...svagheter.

Har hittills kommit fram till dessa:
  1. Matte! Kan bara gångertabellen upp till halva sexan sen tar de slut. Får räkna på fingrarna och så tar det tjugo minuter eller så om nån frågar vad sju gånger åtta är.
  2. Är svindålig på höger och vänster! Får fortfarande vinka med hälsahanden för att inse att det är höger!
  3. Har Sveriges sämsta lokalsinne. Hittar inte ens i Mölndal där jag ändå bott hela mitt liv.
  4. Är även en fruktansvärd tidsoptimist. Tror alltid stenhårt att jag på en kvart hinner gå upp ur sängen, duscha, klä på mig, klä på Arvid, äta frukost, sminka mig, amma och springa till bussen...på en kvart!
  5. Är envis som få! Även när jag vet att jag har fel så ger jag mig inte....men de kan ioförsig vara bra i vissa fall.
  6. Skjuter upp saker. Gör de imorgon...
Vet inte riktigt om jag kan göra så mycket för att bättra på nåt av det här dock. De är nog kört!

Aja om nån har nåt bra tips så är det hjärtligt välkommet.

Idag är allafall Arrie 7 veckor! Detta ska firas genom att Mormor (Arries inte min) kommer på fika. Skulle hon gjort ändå men eftersom Arvid nu bli sju veckor idag så kan vi säga att det är därför.
Nu ska jag ta och byta blöja på en knölig, knorrig liten korv innan det hela ballar ur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar