torsdag 26 mars 2009

Var är han, var är han? Ligger han i fotändan kanske?

Varje natt sätter sig Klas raklång upp i sängen:
-Var e han? Var e han? Har du Arvid?
Och varje natt får jag lugna han med:
-Han ligger i sin vagga, somna om nu!
Får då ofta till svar:
-Aah..jag trodde du hade puttat ner han till fotändan... / -Jag trodde han låg på golvet...

???

Brukar jag putta ner Arvid till fotändan? Eller lägga han lite slarvigt på golvet under(!) sängen?

Nej! Verkligen inte

Vet visserligen att detta bara är vad Klas drömmer och han säger detta helt ovetande i sömnen, men kan ändå inte hjälpa att känna ett uns av misströst.
Tänk om han undermedvetet känner att jag inte är att lita på? Att jag är kapabel att placera vår son på golvet lite sådär.

Ska klura på det...hur jag ska lösa den nattliga ritual av förklaring vart vår son ligger och inte ligger.

Men nu ska jag nog ta och knyta mig jag också, så jag kan förklara för min kära sambo att Arvid även denna natt ligger i sin vagga och att jag inte lagt honom under vår säng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar